Skip to Content

IT nieuczesane.

no po prostu mistrz

z serii ‚listy do redakcji’ przyszedl taki mail:
„Mam do was WIELKĄ prośbe moze to właśnie wy mi pomorzenie :(:(:(:(:(:(….
….. a mianowicie od jakiegoś czasu coś stało mi sie z systemem ponieważ grając w fife 2005 albo 2006 zniknęła u mnie piłka …. i da
się się grać:/… nie wiem czy jest to wina systemu czy może ja cos kiedys przypadkowo usunąłem jesli tak to może domyslacie się gdzie
tkwi problem …”

ROTFL!

prezent

jesli ktos ma ochote zrobic mi prezent to poprosze t-shirta z napisem ‚u mnie dziala’

ile masz znakow w hasle?

jaki rekord widziales w zyciu? 3o znakow? 4o? zwiekszajac dlugosc hasla zmniejsza sie poniekad jego bezpieczenstwo, bo prawdopodobienstwo pomylki rosnie i haslo trzeba wpisywac wieleeele razy. a przy tak dlugim hasle ciagi w stylu ‚(@#POK>???AdfOI.=’ raczej sa malo prawdopodobne – predzec ktos zdecyduje sie na np. cytat ze swojej ulubionej powiesci.
cokolwiek. ile znakow w hasle bys nie mial taki komunikat powali cie na ziemie (:

filezilla 2.2.17

wczoraj pojawila sie nowa filezilla. poki co brak wazniejszych zmian…. czekam na 3.o…

zmiana ACLi ze skryptu

jak zawsze metod sa setki, ale nalepiej miec wszystko w jednym spojnym skrypcie. poszukalem troche i znalazlem kilka ciekawych narzedzi:
– to aqrat nie do skryptw za bardzo ale moze sie przydac: fileacl
– skrypt, ktorego nie udalo mi sie zdobyc, bo trzeba sie zglosic do supportu ms. poniewaz znalazlem alternatywne rozwiazania to olalem – xacls.vbs
– bardzo fajny projekt na sourceforgu, niestety przyklady wredni pingwiniarze musieli dac w posranym perlu. jakos nie moglem dotrzec do dokumentacji sensownej wiec sprawdzilem ogolnie: SetACL. ten projket jest dos rozbudowany, i moze przydac sie do migracji – przenoszenia uprawnien miedzy serverami etc. poki co warty zapamietania a moze kiedys przetestuje w praktyce jak potezne jest to narzedzie
– no i w koncu ten, ktory wykorzystalem – mily, latwy, przyjemny, instalka w msi, prosciutki skrypcik jako przyklad, ktory wyjasnia sposob uzycia – to co tygrysy lubia najbardziej: fileACL. polecam tez spojrzec na inne utilsy z tej strony. troche malych przydatnych rzeczy tam jest.

oj… czekaja mnie zaqpy…

genialny pomysl i cala fura mistrzowskich rzeczy w wylegarni

MTS 2oo5

zakonczyla sie dwudniowa konferencja MTS. jakie wrazenia? 2,5tys ludzi robi wrazenie. po przyjsciu w pierwszym dniu bylem przerazony zastajac kolejke ok o,5tys ludzi stojacych przed dzrzwiami. poszlismy wiec na h do baru i aqrat po powrocie kolejka sie konczyla. co sie okazalo?
otoz warszawa – jako najwieksze miasto polski, stolica i centrum kulturalno-rozrywkowo-biznesowe nie posiada ZADNEGO [moze przeliteruje Ż A D N E G O] miesca, pozwalajacego na zorgaznizowanie konferecji na tyle osob. jedyna hala do tego zdolna moglby byc torwar – ale tylko w przypadq pojedynczej sciezki. tutaj bylo 6 sal, w kazdym inna sciezka. czemu to miejsce bylo nieprzyjemne?

  • sale wykladowe na 4 pietrze
  • brak windy (no jezdzila – co jakies 3o min.). o ile mi to srednio przeszkadzalo, to osoby starsze czy lub z jakimis problemami nie byly zachwycone wspinaczka wysokogorska
  • waska klatka schodowa – setki osob przeciskajacych sie waziutka klatka schodowa i jeszcze wezszymi przejsciami. nie wspomne o tym jaka temperatura tam panowala
  • brak klimatyzacji w mniejszych salach. w zasadzie klima byla tylko na najwiekszej auli. z wiekszosci wykladow wychodzilem po max 1h bo ilosc tlenu w pocie i smrodzie spadala ponizej normy bezpieczenstwa, wiec trzeba sie bylo wyczolgac zaczerpnac tchu. pogoda na szczescie dopisala.
  • sale tworzyly istny labirynt, we wszystkich 3 wymiarach, i pomimo oznaczen trzeba bylo troche poszukac sali. nie mowiac o tym, ze na drzwiach sali F wisiala kartka A-4o4, podobnie zdraliwe oznaczenia byly na innych.

jak na te warunki, organizacja byla bardzo dobra. poradzic sobie z taka iloscia nie jest latwo.
oczywiscie na dziendobry dostawalo sie plecaczek. zeby nie bylo watpliwosci – po brzegi wypelnony reklamowkami, gazetkami [sprzed miesiaca, ale co tam], kartami do gry, gumami do zucia [prezerwatyw nie bylo, ale hostessy tez srednie – naliczylem sie 3 ladniejszych, wiec gumy dali do zucia (; ] i innymi trialami i informacjami.
wyklady kazdy ocenia subiektywnie, ja bylem na dwoch calych – tomka onyszko [ www.w2k.pl] i pawla potasinskiego i nie zaluje. z kilku wyszedlem wczesniej i zajalem sie exploracja infrastruktury. lacze dostarczal GTS, on tez organizowal webcasty. lacze bylo 4+2zwrotnego, wifi pokrylo caly obiekt i nie bylo wiekszych problemow z zasiegiem. dotarlem nawet na poddasze oraz do kanciapki operatorow nad glowna aula – fotki mam nadzieje zamiescic za jakis czas.
niewatpliwie spotkac mozna bylo wielu specjalistow z calej polski, porozmawiac na ciekawe tematy, dowiedziec sie jakie sa trendy w expansji ms, a wiec niewatpliwie czas nie byl stracony.
dostepne tez byly sale laboratoryje [niestety polowa kompow padla wiec nie wszystkie laby sie odbyly] jedne nawet prowadzil mobi (: co rowniez zostalo udokumentowane w jpegu i zostanie zaprezentowane.
troche jeszcze informacji jest u pekiego

jak dlugo przetargi zalatwiac sie bedzie na korcie tenisowym?

kolejne wybory i po raz kolejny moja ulubiona polska spoka informatyczna – taka jego mac prokom – daje plame. nigdzie tego nie mozna znalesc, ale taka delikatna teoria spisq – komu oplaca sie, zeby aplikacja dzialala blednie? no bo przeciez w blednie dzialajacej aplikacji mozna troche posterowac wynikami a w razie co powiedziec ‚to byly bledy z komunikacja z serwerem’. oczywiscie prokom ma plecy szersze niz sredniowieczna szafa, a za pieniadze mozna qpic wszystko. taki qrva kraj.
po wpadce w 2oo2 roq okazuje sie, ze za kase mozna nawet wybielic plamy w zyciorysie i zapomniec cala historie – mijaja 3 lata i okazuje sie, mamy pelna powtorke – wpadke prokomu, pixel technology pzyznaje sie oficjalnie do winy [mimo, iz to nie ich komponenty nawalily], a wiec prokom wychodzi bez szwanq, a szef pixel tech buduje nowy dom na karaibach – bo taki jest koszt spieprzenia wyborow. tak to jest – do pewnego poziomu jak cos spieprzysz to placisz, jak juz przekroczysz pewien prog – placa ci za bledy, nawet te, ktorych nie popelniles.

cos o nas (:

http://www.joemonster.org/article.php?sid=5103&mode=&order=0

kolejny lib

biblioteka do shutdownu/restartu kompa oraz poprawiona biblioteka do logowania link.