w windows vista [prawdopodobnie rowniez w XP – ale nie wiem, bo zawsze to wylaczalem] sa niejako „inteligentne widoki”, dostosowujace sie do rodzaju dokumentow. i tak korzystajac z exploratora, i wchodzac do katlaogu z obrazkami, zamiast standardowych „size”, „file date”, „type” pojawiaja sie kolumny „date taken”, „ratings” etc. inteligencja tego algorytmu jest jednak bardzo ograniczona a widokow „mieszanych” jakos nie wymoslono – i tak umieszczajac kilka obrazkow w katalogu z dokumentami nie ma ani mozliwosci posortowania po typie [bo ta kolumna znika] ani sensownego przegladania…
zmodyfikowac widok sie da oczywiscie. pytanie tylko – czemu mozna to zaliczyc do kategorii tips’n’tircks – jakby ciezko bylo dodac taka opcje do menu „view”. a zeby typ widoq zmienic nalezy:
– wyjsc katalog wyzej
– wlaczyc wlasciwosci katalogu
– i tu we wlasciwosciach jest zakladka 'customize’ pozwalajaca okreslic typ przechowywanych danych.
buehk!