każdy obiekt użytkownika w o365 w hybrydzie ma standardowo zakładane dwa adresy email:

  • user@tenant.mail.onmicrosoft.com – który służy jako email routingowy. EXO jest de facto oddzielnym środowiskiem, oddzielną organizacją Exchange, a więc jeśli jest email user@w-files.pl, musi istnieć sposób na przesłanie maila do konkretnego serwera – wtedy wykorzystywany jest ten adres.
  • user@tenant.onmicrosoft.com – który jest tworzony na podstawie standardowej polityki adresowej EXO. czy użytkownik jest synchronizowany, czy założony bezpośrednio – jest nadal mailboxem i podlega polityce.

istnieją różne scenariusze, w których chcielibyśmy zmienić istniejący adres – np. chcemy go zwolnić tak, aby mógł być wykorzystany dla innego obiektu. ale….

w środowisq hybrydowym wszystkie zmiany muszą być zrobione w on-prem. próba dokonania adresu bezpośrednio w EXO skończy się Acc Denied. ale…

jeśli wykonamy polecenie

get-remoteMailbox username|select emailaddresses

to zobaczymy adres routingowy user@tenant.mail.onmicrosoft.com ale nie będzie na liście adresu EXO /:

jak zatem go zmienić?

da się, ale wymaga nieco gimnastyki. skoro nie da się zmienić dla konta synchronizowanego to trzeba je uczynić na chwilę kontem lokalnym o365. a więc kroki są następujące:

  • przesunąć obiekt w on-prem AD do OU, które nie jest synchronizowane
  • wymusić/poczekać na synchronizację
  • konto w AAD zostanie usunięte wraz z mailboxem
  • odzyskać konto w AAD [np. restore-msolUser]
  • zmienić adres w EXO
  • przywrócić pierwotną lokalizację obiektu w AD
  • poczekać na synchronizację

jeśli konto zniknie przy pierwszym cyklu, może to wynikać z niepełnym sync w domenie on-prem. najlepiej wykonywać operacje na AD, z którego jest robiony sync do AAD.

eN.

-o((:: sprEad the l0ve ::))o-

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.