azure-active-directoryscenariusz: skrzynki w o365, federacja ADFS, włączona została opcja ‘self password reset’ dla użytkowników. firma zgłasza, że książce adresowej pojawiają się dziwne telefony i nawet po zmianie w AD, zmiany się nie synchronizują.

sprawdzam … i faktycznie – telefony ustawione prawidłowo, a w książce jakieś dziwne takie… ADSync nie zgłasza żadnych błędów, a jednak po wyświetleniu wartości atrybutów użytkowników w o365 telefony są inne niż w AD.

szczęśliwie trochę już walczyłem z tym problemem więc przyczynę znam – jest opcja ‘self-service password reset’ i MFA, które przechowują numer telefonu w jakimś innym atrybucie. klasyczny przypadek INBIF – ‘it’s not a bug it’s a feature‘.

większość informacji dot. tego ficzera, wraz linkami gdzie co jest, można znaleźć w doqmentacji Azure.

no dobrze… jak zatem administracyjnie zmienić ten numer? udało mi się znaleźć tylko jedną ścieżkę – przez stary portal https://manage.windowsazure.com .  w części AD w zarządzaniu użytkownikami, jest część ‘authentication contact info’. w nowym portalu też ta część jest, ale nie wiedzieć czemu ‘readonly’.

manageazure

 
co ciekawe tego atrybutu w żaden sposób nie da się zmodyfikować via API – ani z poziomu PS, ani [o ile udało mi się dowiedzieć] z poziomu graphAPI.

ostatnio na spotkaniu grupy produktowej EMS w Microsoft miałem okazję rozmawiać z Keith Brintzenhofe, Managerem ‘Azure Active Directory Identity and Access Management product group’. nie omieszkałem go zaatakować tym pytaniem i odpowiedź jaką otrzymałem to:

  • jest to znany problem, wiele firm zgłasza brak możliwości edycji tego atrybtu
  • wynika z historycznych założeń kiedy było tworzone AAD
  • atrybut jest przechowywany w ramach tego samego tenanta/tego samego AAD [obawiałem się, że jest synchronizowany z jakiejś innej bazy]
  • z jakiś [IMHO – niewytłumaczalnych] założeń, ten atrybut nie jest widoczny normalnie [udostępniony publicznie]
  • problem ma być zaadresowany w ciągu najbliższego pół roq – w Q1 2o17

ręczna zmiana tego numeru dla kilqset czy nawet kilqnastu osób jest upierdliwa, mam więc nadzieję, że obietnica będzie zrealizowana.

PS. ilość portali, portalików, stron i stronek w [no właśnie – azure? office365?] jest lekko deprymująca. nie mówię nawet o stronach partnerskich ale nawet zarządzanie kontem. można się pogubić, co jest na której stronie i skąd przepływa. nie udało mi się znaleźć ‘mapy’. jest profil widoczny z poziomu office365, jest też stronka https://account.activedirectory.windowsazure.com/profile/ , a ze strony profilu jeśli przejdziemy do ‘o mnie’ zostaniemy przeniesieni na site SharePoint…. i tak można by jeszcze kilka miejsc wymienić. to jest trudne nawet dla osób, które tym zarządzają – jak ma sobie z tym poradzić przeciętny user??

eN.

Spread the love

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.