rynek gier zaczyna obrasta pomysłami nowych kontrolerów i gry ludzkim ciałem. pierwsza fala to fascynacji wii, teraz PS move i XBox kinect. jednak żaden z pomysłów nie ma takiego potencjału jak kinect – dzięki wydaniu darmowego sterownika – freenect – potencjał ten zaczyna znajdować zastosowanie w praktyce. zastosowany w projekcie STARMAC Project Hybrid Systems Lab na uniwersytecie w Berkeley.
kiedy usłyszałem o kinekcie spodziewałem się, że cała tajemnica tkwi w jakimś softwarze – genialnym algorytmie świetnie budującym przestrzeń 3D z otrzymywanych przez kamerę danych, a owy kinect jest niczym więcej niż kamerą. pomysł jednak bardziej rozbudowany. kamera jest de facto wyłącznie do przekazywania obrazu, robienia zdjęć etc. podstawowym systemem, dzięki któremu budowane jest odwzorowanie jest rzutowane podczerowne światło strukturalne. światło strukturalne (Structured Light) to siatka [lub inny ustalony wzór]. dzięki pomiarom odchylenia odchylenia od struktury można zbudować obraz przestrzeni [przeszkód]. nakładając na to dodatkowo kolory z kamery mamy pełny obraz. całość rozwiązania ukryta w pudełq, które przekazuje już przetworzone dane – dzięki czemu sama konsola nie jest dodatkowo obciążana, a przy okazji, dzięki prostemu sterownikowi, można znaleźć tak ciekawe zastosowania (:
kilka ciekawostek o kinekcie:
- jest w stanie śledzić [teoretycznie] do sześciu osób
- w tym czasie może wykrywać u dwóch osób po 2o punktów ruchu do śledzenia gestów
- daje obraz 3oHz, RGB, 8bit VGA o rozdzielczości 64ox48o kolor lub 11bit VGA monochrom
- ma 2o48 poziomów czułości, co przekłada się na na limit od 1.2 do 3.5m [z softwarem eMeS]
- teoretycznie da się to wyśrubować do o.6 do 6m
eN.