pasjonaci IT
nie tak dawno zapraszałem na spotkanie z Danielem Stefaniakiem, IAM Product Manager w Microsoft, pracującym w samym sercu tego, gdzie powstają usługi M365 – w Redmond. pełne nagranie z tego spotkania można obejrzeć na YT na kanale „Pasjonaci IT” . ilość wiedzy jaka posypała się podczas tych 1,5h okazała się olbrzymia. ponieważ nie każdy lubi słuchać, niektórzy nadal lubią czytać – zamieszczę kilka ważnych informacji jakie padły podczas tej rozmowy. dziś na smaka wrzucę fragment dotyczący User Voice – czy to tylko taki 'anti-stress button’ żeby ludzi mogli wylać swoje frustracje, czy faktycznie Microsoft przygląda się tym wpisom, analizuje i zmienia swoje plany?
poniżej fragment transkryptu, który może być nieco zmodyfikowany dla wygody czytania.
UserVoice
- <nExoR> […] to ciekawe, co powiedziałeś. Wiem, że uservoice funkcjonuje całkiem fajnie od jakiegoś czasu, natomiast jak to realnie wygląda procentowo? No bo uservoice – uservoice’em, natomiast musi być jakaś road mapa odgórna. czy jesteś w stanie określić na ile procentowo jest to uservoice, na ile odgórne ustalenia? np. uservoice to jest 15% całego rozwoju, a 85% to jest roadmapa, czy może jest odwrotnie, że właśnie 15% to jest jakaś odgórna wizja, a 85% to jest to, co ludzie chcą? Jak byś to mniej więcej określił?
- <d0m3l> W mojej działce, w Azure Active Directory [IAM], uservoice to jest około 15 – 2o% . Tak naprawdę chodzi o to, że w tej chwili Azure AD to jest system, który wiezie ze sobą 32o milionów użytkowników codziennie, więc to nie jest taki stateczek, który da się zawrócić z dnia na dzień. Więc w tej chwili korzystamy z uservoice’ów, albo z pracy z największymi klientami z Fortune 5oo, którzy na nas krzyczą: “Dlaczego to, kurka, tak nie działa? Bo próbuję zrobić XYZ, ale Wy mi nie dajecie takiej możliwości”. więc szturchamy na prawo i lewo, żeby ten stateczek popłynął tam, gdzie klienci będą chcieli na niego wsiąść, bo na pewno nie stoi w miejscu. Więc z uservoice te rzeczy, które mają powyżej 1oo głosów, czy tam 15o, muszą być wciśnięte w road mapę na najbliższe 12 miesięcy. Nasza Pani Vice President powiedziała, że tak ma być, koniec kropka: „Właściciele funkcjonalności wymyślcie, jak zaadresować uservoice’a”.
- <MG> 1oo – 15o głosów to nie jest taki duży próg…
- <domel> W Azure AD to jest bardzo wysoki próg.
- <nExoR> Naprawdę? Tak mało jest uservoice’ów?
- <domel> Tak. Największy uservoice ma 13oo głosów.
- <nExoR> I na co jest?
- <domel> Rozdzielenie albo połączenie Microsoft Account i kont Azure AD. Bo, jak pamiętacie LifeID rozdzieliło się od Office 365 w jednym momencie i teraz się okazuje, że jak masz LifeID i konto w Office 365 na ten sam adres e-mail to masz ten głupi label pod tytułem “konto organizacyjne vs. konto prywatne“, więc ludzie na to bluzgają strasznie. Drugi w tej chwili to jest chyba cel w Service Password Reset bez dostępu do kontrolera domeny, więc to są dwa takie największe. Teamsy mają dziesiątki tysięcy uservoice’ów [bo to frontend’owa aplikacja]
End of Quote
swoją drogą sprawdziłem i są jeszcze dwa requesty:
- nested groups: ~18oo głosów
- tokeny B2C zawierające członkostwo użytkownika: ~15oo głosów
i to faktycznie max. a Top Ideas dla Teams ma ponad 55k. to pokazuje, różnicę backend vs frontend q:
…
w świetnym dziele filozoficznym, post-humanistycznym „Po piśmie„, Jacek Dukaj pokazuje jak zmieniała się ludzkość na przestrzeni dziejów – z kultury mówionej, teraz przez literacką… a w przyszłości w przekaz natychmiastowy. ludzie już dziś wolą obejrzeć niż przeczytać, podcasty i filmy zastępują książki, video zastępuje instrukcje i poradniki…
jestem dinozaurem – ja wolę czytać. albo może to technologia jeszcze nie dorosła po prostu – bo jak wyszukać jakiś interesujący fragment? jak wyszukać interesującą frazę w 1,5h materiale? albo jak 'przelecieć wzrokiem’ video? czasem mniej ciekawe fragmenty artu można po prostu szybko ominąć, przy video trudniej. dla tego w najbliższych dniach dodam jeszcze trochę fajnych informacji z naszej rozmowy – bo czasem tygodnie, a nawet miesiące surfowania, nie dadzą takich wyniqw.
d0m3lu – dzięki [twoje konto cały czas jeszcze jest na w-files q: ]
eN.