drukarka sieciowa HP, podłączona w biurze w oddziale. lokalnie działa normalnie, ale z różnych względów ma być na printserverze w centrali. i zaczynają się dziwne objawy: drukarka działa przez ok 1min po czym zwykły timeout. drukarka znika z sieci. wystarczy wejść w opcje konfiguracji i dokonać jakiejkolwiek zmiany i drukarka znów pojawia się na chwilę. po czym znika.

zgłoszenie do wsparcia HP – można było przewidzieć odpowiedź. standardowy bełkot bez żadnej wskazówki.

próbowałem skanować ruch sieciowy, ale bez możliwości zdefiniowania portu monitorowania na switchu nie da rady. router zbyt prymitywny i nie miał tcpdump czy czegoś w podobie. ogólnie wszystko wyglądało prawidłowo.

problem rozwiązał qmpel… okazało się, że na switchu był ustawiony nieprawidłowy gateway. po ustawieniu prawidłowego, drukarka zaczęła działać jak trzeba.

to rozwiązanie pozostawia jednak więcej pytań niż odpowiedzi. pewnie nie będzie czasu już nad tym posiedzieć:

  • konfiguracja TCP/IP na switchu nie jest obligatoryjna – jest to [a w każdym razie AFAIK powinno] być wyłącznie jako interfejs zarządzania. poza tym switch powinien być przeźroczysty
  • nawet jeśli ten GW był do czegoś wykorzystywany – skąd to dziwne zachowanie, że przez jakiś czas [1-2 minuty] działało ok i przestawało?
  • drukarka miała prawidłowo ustawiony GW, a skoro komunikacja była zrywana oznacza to, że switch ingeruje w ramki albo ma buga na poziomie obsługi IP! /:

jedynym sposobem byłoby przywrócenie konfiguracji, ustawienie portu monitorującego i wysniffowanie ruchu. dodam tylko, że to switch Dell. pozostaje w kategorii w-files.

eN.

-o((:: sprEad the l0ve ::))o-

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.