Jak zwykle Microsoft nie zawodzi w dostarczaniu tematów do pisania.

Ostatni news z teamu Windowsa jest co najmniej niepokojący – otóż w Win 8.1 mają być serwowane reklamy – mają one być integralną częścią systemu.

I nie byłoby to dziwne, w sumie Google serwuje reklamy w Androidzie, Ubuntu również – z tym, że te dwa systemy są darmowe – jest to pewien rodzaj układu – my dajemy wam system za darmo w zamian serwujemy reklamy.

W przypadku Windowsa sytuacja jest zupełnie inna – to produkt komercyjny za który się płaci – i to nie mało, z mi znanych popularnych systemów operacyjnych jest to najdroższy system operacyjny na rynku: http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows/buy

Ktoś kto płaci taką kwotę za goły system operacyjny ma prawo oczekiwać, że to co dostaje będzie ad-free – a tutaj.. rozczarowanie.. chociaż – może MS zrobi Win 8 Premium – bez reklam za cenę odpowiednio jeszcze wyższą.

Teraz druga strona medalu – skoro reklamy mają być serwowane w lokalnych wynikach wyszukiwania to jak np będziemy chcieli odnaleźć na naszym lokalnym dysku rozebrane zdjęcia swojej dziewczyny której kiedyś zrobiliśmy takie fotki, to czy teraz, wraz z Windowsem 8.1, dostaniemy reklamy spersonalizowane np innych rozebranych dziewczyn w twojej okolicy? Co z prywatnością? Wszyscy przecież wiemy, że MS skanuje np prywatne foldery na Skydrive (http://www.neowin.net/news/microsofts-ban-of-nudity-on-skydrive-questioned) – czy teraz będzie również skanował twój osobisty i prywatny komputer by dopasować reklamy?

http://community.bingads.microsoft.com/ads/en/bingads/b/blog/archive/2013/07/02/new-search-ad-experiences-within-windows-8-1.aspx

-o((:: sprEad the l0ve ::))o-

Comments (3)

  1. gt

    Odpowiedz

    Strasznie dużo pytań zadałeś zamiast uruchomić Windows 8.1 (jest bezpłatny) i sprawdzić.
    Oczekujesz, że sprawdzimy to za Ciebie, żeby Ci odpowiedzieć? :P

  2. jnx

    Odpowiedz

    ale co mam sprawdzić? na stronach MS piszą, że to „will be” więc nawet jak zainstaluje 8.1 to tego nie sprawdzę ;)

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.