storyline
od około roq mamy regularny desynch w ramach ARM. efekt jest taki, że zasoby tworzony z portalu nie są widoczne przy dostępie z PowerShell – i odwrotnie. czasem nie widzą się wzajemnie – np. zakłada się Encryption Disk Set, po czym przy próbie zaszyfrowania nie ma go… czyli jest ale nie ma. znikają Storage Account’y, KeyVault’y, sieci… zasoby są widoczne jednym kanałem, ale niedostępne innym. kończy się różnie – czasem po kilq godzinach jest ok, a czasem trzeba eskalować do wsparcia. co ciekawe – po wielu eskalacjach i obietnicach, że coś tam zostało zrobione i teraz będzie dobrze – nadal się powtarza, a wsparcie twierdzi, że taki problem nie występuje u innych klientów O_o’ to trochę dziwne – biorąc pod uwagę, że nie mówię o małym środowisq, sprawa dotyczy setek subskrypcji rozsianych po całym świecie, więc jak to możliwe, żeby problem dotykał tylko nasze środowiska??
ukryta diagnostyka
jest pewien rodzaj diagnostyki, na który trafiłem podczas zakładania jednego z ticketów i czasem sprawdzam nią status, jest tam też mechanizm, który próbuje dokonać synchronizacji… z różnym efektem – zazwyczaj nic to nie daje, ale kilka razy pomogło. ścieżka jest nieco skomplikowana – więc jeśli ktoś wie, czy można dotrzeć do tej diagnostyki łatwiejszym sposobem, to będę wdzięczny za info:
- z portalu Azure -> Help and Support -> create new request
- następnie:
po wybraniu tych opcji (i chyba tylko tych) odpalają się dwie diagnostyki – jedna dotycząca zasobów a druga konkretnie sieci. przykładowy efekt, który oglądam dość regularnie:
już nawet przestałem się denerwować… kilqdniowe opóźnienia w deploymencie stają się regułą. znajomy porzucił mi ostatnio taki zakurzony filmik…
eN.