Skip to Content

IT nieuczesane.
archive

> Monthly Archives: Wrzesień 2007

Techno-Viking does not dance to the music, the music dances to Techno-Viking!

Kabelkologia (foto album)

Z życia wzięte :)

Dell XPS M1730


Poproszę to cacuszko na urodziny (już za miesiąc :)

To pierwszy laptop z obsługą AGEIA PhysX !!

Propaganda zła

Jakoś dużo informacji mocno negatywnych dla M$:

1. M$ powinien zrezygnować z VISTY
2. M$ nie umie pisać sterowników
3. Teoria spisku

Oczywiście to takie tam sobie opowiadania, ale kamyczek do kamyczka …

… zobaczymy :]

ROTFL – Circumventing Poczta Polska by source address spoofing 4 fun, fun & laugh

jak wyslac list za free czyli analog poisoning
LOL

nExoRa bottom 5 w vista

po przeczytaniu opiywanego wczesniej artu postanowilem zrobic wlasna liste [tak na szybko]

nexora bottom 5 w vista

  1. AERO – jedna wielka sciema. czasy, kiedy wystarczylo pokazac kawalek kolorowego papierka zeby userzy sie posikali – skonczyly sie. linux JEST konqrencja i to szybko rozwijajaca sie. XGL czy beryl po prostu wymiataja nie maja przy tym wymagan sprzetowych. AERO to totalna porazka – proba marketingowego prania mozgow.
  2. licencjonowanie i utimate – ilosc wersji byla krytykowana na dlugo przed pojawieniem sie vista RTM. mimo to emes nie wyciagnal z tego zadnych wnioskow. wersja bussiness nie ma bitlockera [a przeciez to ma zastosowanie glownie biznesowe!], wersja ultimate kosztuje o 3o% wiecej nie prezentujac soba takiej wartosci dodanej, nie mowiac o braq zapowiadanych extrasow
  3. UAC – czy sciagniety z OS X nie wiem bo z MACami nie mam wiele do czynienia, ale mechanizm ten jest bardziej klopotliwy niz przydatny. osobscie uwazam, ze o ile wprowazdenie integrity levels nie jest takie glupie o tyle sam UAC zaprojektowany [od strony uzytkowej] jest beznadziejnie. juz sam fakt, ze user po instalacji ma uprawnienia admina [jak we wszystkich poprzednich wersjach] jest durnym pomyslem, ktory zamiast cos zmieniac, dalej kontynuuje stare, zle przyzwyczajenia i UAC nic tu nie zmieni. to na dluzsza dysqsje, ktora wybuchala wielokrotnie…
  4. stablinosc systemu i nowy sposob wyswietlania – sam system faktycznie jest stabilny. ale co z tego, kiedy aplikacje nie potrafia normalnie dzialac. problem polega na tym, ze nowy, super swietny sposob renderowania powoduje, ze zawieszona aplikacja video blokuje ekran. nie ma mozliwosci zabicia aplikacji, bo nie ma jak wyslac ‚kill’. a zawieszaja sie rozne playery [oh oczywiscie – powinienem uzywac jedynego slusznego (;], i zrobienie fullscreena video z youtuba czesto konczy sie koniecznoscia przelogowania [to jedyny sposob zeby wyslac kill – szkoda tylko, ze do wszystkich aplikacji…]
  5. i na 5tym miejscu znow klamliwy marketing – routing compartments jest na slajdach, w doqmentacji, w MOCach i na egzaminach!!! …tylko nie w samym systemie operacyjnym. nowy backup to tez wiecej marketingu niz aplikacji full-featured. brak mozliwosci robienia backow roznicowych na sieci czy pojedynczych katalogow owocuje koniecznoscia robienia sobie backuow ziperami.

lista moze nie jest do konca aqratna, bo pisze ja z glowy a takie cos powinno sie przygotowywac przez dluzszy czas, ale niewatpliwie sa to te najbardziej bolesne elementy z codzinnej pracy z vista. calego zamieszania z DRM poki co na wlasnej skorze nie odczolem [ogladam divx’y np. na stage6 a moj sprzet i tak nie wspiera HDCP].

gra anty-phishingowa

podeslij swoim ‚nie-komputerowym’ znajomym (;
poswiecilem 15 min zeby jak zapewniaja tworcy – lepiej odrozniac site’y podstawione. zrobiona troche jak dla dzieci, tematyka, ktora dla nas moze wydawac sie oczywista, przedstawiona jest w sposob [imho] calkiem odpowiedni dla przecietnego uzytkownika. mimo to wydaje mi sie, ze zeby na prawde trafic z tym do szerokiego grona, gra powinna byc bardziej dynamiczna i bardziej eyecandy, bo mimo wszystko jest nudnawa i brzydka. ale opinie wolalbym uslyszczec od zwyklego usera (:

Dochodzenie po "cichej aktualizacji" WU XPka

Nie będę streszczał, warto przeczytać, ale wygląda na to, że jest mały dym w M$ :)

NEWS

Linkowania W2k8

Blog zawierający zbiór linków dotyczących ostatnich nowości systemowych M$.

Dużo do czytania, webcastowania i instalowania :)

OEM XPka dluzej o 6 miesiecy

Jak te informacje się zmieniają :)

Jeszcze parę godzin temu smęciłem że zBANują XPka w styczniu w wersji OEM, a tu news, że prawdopodobnie przedłużą :)

Źródło msfn.org